دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۵۰۶
چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

فکرشهر- مصطفی منفرد: دستگاه ایکس ری در پایانه مسافربری بوشهر راه اندازی و در جزیره خارگ به زودی عملیاتی خواهد شد.

به گزارش فکرشهر، روزانه حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ مسافر در پایانه مسافری مروارید در جزیره خارگ و پایانه مسافری دریایی والفجر در بوشهر تردد دارند که نصب دستگاه ایکس ری در دو پایانه مسافربری مروارید خارگ و والفجر بوشهر باعث کاهش مخاطرات امنیتی و در مجموع سبب تسهیل و تسریع تردد در پایانه مسافری دریایی مروارید خواهد شد.

در همین راستا و برای راه اندازی و عملیاتی شدن دستگاه ایکس ری اسکله مروارید خارک، پرسنل مربوطه در واحد یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی دوره های لازم را سپری کرده و پس از تامین نیروی انسانی به زودی شاهد راه اندازی این دستگاه در اسکله مروارید خارگ خواهیم بود.

 دستگاه ایکس ری X-Ray که به آن تونل تصویربرداری نیز گفته می شود سطحی مقطعی است که اجسام از داخل آن عبور کرده و با استفاده از تکنولوژی اشعه ایکس ری تصویر برداری انجام می شود.

این دستگاه یک فناوری پیشرفته و بدون خطر برای ردیابی است که در بازرسی و کنترل لوازم همراه افراد موقع ورود و خرج در اماکنی که کنترل تردد در آن ها ضروری است از قبیل فرودگاه ها، پایانه های مسافربری، سالن های اجلاس و کنفرانس، ورودی دفاتر مقامات عالی رتبه، خروجی انبارها و کارگاه ها و … استفاده می شود. 

به گزارش فکرشهر، در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ و با پیگیرهای مستمر صورت گرفته توسط کلیه مسولین مربوطه و همچنین حمایت و هم افزایی سازمان بنادر و دریانوردی، اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و بندر خارگ اولین دستگاه ایکس‌ری ترمینال مسافری مروارید وارد جزیره خارگ شد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر